Jakiś czas temu, przed
ostatnimi zmianami na Facebooku była możliwość tworzenia strony z
widokiem dla fanów i innym widokiem dla osób nie
będących jeszcze naszymi fanami. W rezultacie była możliwość
stworzenia czegoś na zasadzie „kliknij polub, a otrzymasz dostęp
do genialnego kursu, szkolenia, zdjęć czy innych tam rzeczy”.
Chodziło o to aby stworzyć zachętę dla osób odwiedzających
stronę aby ją polubiły, dzięki czemu rosła ilość fanów
naszej strony. Dziś już takiej możliwości nie ma. Wiele osób
uważa, że to bardzo źle, ja sam twierdze, ze to bardzo dobrze, bo
są tego plusy. Co prawda trzeba bardziej się wykazać, ale jest to
korzystniejsze dla ogółu.
Nie będę się
rozpisywał na temat praktyk stosowanych przez tak zwane farmy fanów.
Ale pamiętasz tego typu aplikacje „kliknij lobię, a wygrasz bluzę
lub buty marki Facebook”, teraz są modne różnego typu
niebanalne zdjęcia, które jeśli chcesz zobaczyć musisz
kliknąć lubię to i umieścić to na swojej ścianie. Wkrótce
z pewnością pojawią się nowe cudawianki na kiju mające na celu
generowanie farm fanów, w każdym bądź razie nie polecam
stosować tego typu praktyk.
Zacznijmy zatem od
początku, postawiliśmy stronę na Facebooku i co teraz? Aby Fan
Page „żył” potrzebuje fanów. Na samym początku możemy
wykorzystać własny potencjał, w ten sposób w stosunkowo
krótkim czasie pozyskamy od kilkudziesięciu do kilkuset
fanów.
Po pierwsze w panelu
administratora mamy zakładkę zbierz publiczność, a w niej: zaproś
kontakty z poczty email, zaproś znajomych, udostępnij stronę i
utwórz reklamę.
Zaproś kontakty z poczty
email, w ten sposób możemy wysłać zaproszenie do osób,
z którymi mieliśmy kontakt drogą mailową. Ponadto w tej
opcji mamy możliwość zaproszenia kontaktów ze Skype, oraz
jeśli masz w innych miejscach uzbieraną bazę kontaktową to z
zaimportowanego pliku również możesz wysłać zaproszenie do
swojego Fan Page.
Druga opcja czyli zaproś
znajomych, to jest prosta sprawa, w taki sposób możesz
rozesłać zaproszenia do swojego Fan Page osobą, które są
Twoimi znajomymi w prywatnym profilu.
Trzeci punkt to jest
udostępnianie strony. Polega to na tym, że masz możliwość
udostępnić swoją stronę na swojej Osi czasu, na osi czasu
znajomego, stronie grupy czy też innej swojej stronie, czyli na
innym swoim Fan Page`u, oraz jako prywatną wiadomość.
Te pierwsze trzy opcje są
darmowe, kolejna czwarta, czyli utwórz reklamę jest już
płatna. Osobiście nie polecam tworzenia reklamy tylko do tego aby
zebrać fanów na swojej stronie. Co do reklam na Facebooku są
inne znacznie bardziej skuteczne strategie, ale nie o tym będzie
dziś mowa.
Kolejna możliwość
pozyskiwania fanów jest dla tych, którzy posiadają
listę adresową i wysyłają do swoich subskrybentów
wiadomości. W wiadomości np. w stopce możesz umieścić adres
swojej strony i dopisać „dołącz
do mnie na Facebooku”. Nie muszę chyba przypominać, że warto
skrócić nazwę swojej strony, aby nie wyglądało to np. tak:
facebook.com/pages/przykladowa-strona/6969696969.
Jeśli posiadasz swoją
stronę np. bloga to powinien znaleźć się na nim taki element jak
Like
Box albo przynajmniej sam przycisk Lubię
to.
To są pierwsze
podstawowe kroki, które warto wykonać. Teraz dopiero zacznie
się cała zabawa z prowadzeniem swojej strony. Twój Fan Page
musi być aktywny, a przy tym musi zachęcać fanów do
interakcji. To jest zadanie dla Ciebie abyś po persze systematycznie
publikował posty. Regularność odgrywa tu kluczową rolę,
najlepiej by było raz dziennie umieścić post na ścianie, albo
chociaż kilka razy tygodniowo. Ponadto aby była to na tyle ciekawa
treść, która zaangażuje fanów do kliknięcia w lubię
to, lub udostępnienia dalej albo skomentowania.
Kolejną rzeczą jest
zadawanie pytań, przeprowadzenie mini ankiet, sond, czy wyrażenia
opinii na jakiś temat. Ludzie lubią odpowiadać na pytania, a
dzięki temu Twój Fan Page zyska na popularności.
Twórz szybkie
konkursy, to z pewnością zachęci fanów do zaangażowania
się. Po drugie możesz robić cykliczne eventy w ten sposób
przyzwyczaisz swoich fanów do tego, że na tej stronie coś
regularnie się dzieje i warto często zaglądać.
Facebook świetnie się
nadaje do marketingu wirusowego, wykorzystaj to więc i sam zobacz
jakie niesamowite efekty to przynosi.
Zapisz się aby dostać więcej informacji
Nie mam pojęcia o facebooku, dlatego nie rozumiem poniższego zdania. W jaki sposób mogę udostępnić moją stronę na osi czasu znajomego?
OdpowiedzUsuńTrzeci punkt to jest udostępnianie strony. Polega to na tym, że masz możliwość udostępnić swoją stronę na swojej Osi czasu, na osi czasu znajomego, stronie grupy czy też innej swojej stronie, czyli na innym swoim Fan Page`u, oraz jako prywatną wiadomość.
To proste, klikasz w udostępienij stronę, a nastepnie z menu rozwijanego wybierz na osi czasu znajomego i w pierwszej rubryce wpisz nazwę znajomego, u którego chcesz udostępnić swoją stronę.
UsuńU mnie tematem zajmuje się agencja z Łodzi, o nazwie Funkymedia. Próbowaliśmy sami zbierać fanów, ale tak naprawdę nie było żadnych efektów. Nie wiem na jakich metodach bazują agencje, ale akurat w tym przypadku to działa. Co więcej - przekierowania z FB faktycznie przeradzają się w zakupy, co ma dla nas szczególne znaczenie.
OdpowiedzUsuńjak zdobyć fanów na Fan Page`u jeżeli nie ma opcji zaproś znajomych jak jest pokazane na zrzucie ekranu powyżej a jest tylko opcja ZBIERZ PUBLICZNOŚĆ : Zaproś kontakty z poczty e-mail.
OdpowiedzUsuńUtwórz reklamę.
pomóżcie bo jest mi to koniecznie potrzebne.
z góry dziękuję ;)
Facebook jest niesamowitym narzędziem w dobie dzisiejszego świata. Promocja firmy nie musi być trudna i kosztowna! Fanpage na Facebooku jest to pierwszy krok do wkroczenia w świat marketingu internetowego. Autor tekstu świetnie opisał to narzędzie reklamy. dzięki niemu z łatwością możemy dotrzeć do potencjalnych klientów.
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Przydatne dla każdej firmy, której właściciele chcą zrobić jak najwięcej samemu i jak najwięcej zaoszczędzić. Z reguły będą to mało, często jednoosobowe firmy, albo freelancerzy. Tak czy inaczej takie porady na pewno im się przydadzą i przyczynią do zwiększenia widoczności ich oferty w Internecie, co pewnie przełoży się na zwiększenie liczby klientów.
OdpowiedzUsuń