24 sie 2012

Fani na Facebooku – jak zdobywać?

24 sie 2012

Jakiś czas temu, przed ostatnimi zmianami na Facebooku była możliwość tworzenia strony z widokiem dla fanów i innym widokiem dla osób nie będących jeszcze naszymi fanami. W rezultacie była możliwość stworzenia czegoś na zasadzie „kliknij polub, a otrzymasz dostęp do genialnego kursu, szkolenia, zdjęć czy innych tam rzeczy”. Chodziło o to aby stworzyć zachętę dla osób odwiedzających stronę aby ją polubiły, dzięki czemu rosła ilość fanów naszej strony. Dziś już takiej możliwości nie ma. Wiele osób uważa, że to bardzo źle, ja sam twierdze, ze to bardzo dobrze, bo są tego plusy. Co prawda trzeba bardziej się wykazać, ale jest to korzystniejsze dla ogółu.  


Nie będę się rozpisywał na temat praktyk stosowanych przez tak zwane farmy fanów. Ale pamiętasz tego typu aplikacje „kliknij lobię, a wygrasz bluzę lub buty marki Facebook”, teraz są modne różnego typu niebanalne zdjęcia, które jeśli chcesz zobaczyć musisz kliknąć lubię to i umieścić to na swojej ścianie. Wkrótce z pewnością pojawią się nowe cudawianki na kiju mające na celu generowanie farm fanów, w każdym bądź razie nie polecam stosować tego typu praktyk.

Zacznijmy zatem od początku, postawiliśmy stronę na Facebooku i co teraz? Aby Fan Page „żył” potrzebuje fanów. Na samym początku możemy wykorzystać własny potencjał, w ten sposób w stosunkowo krótkim czasie pozyskamy od kilkudziesięciu do kilkuset fanów.

Po pierwsze w panelu administratora mamy zakładkę zbierz publiczność, a w niej: zaproś kontakty z poczty email, zaproś znajomych, udostępnij stronę i utwórz reklamę.

Fani na Facebooku – jak zdobywać


Zaproś kontakty z poczty email, w ten sposób możemy wysłać zaproszenie do osób, z którymi mieliśmy kontakt drogą mailową. Ponadto w tej opcji mamy możliwość zaproszenia kontaktów ze Skype, oraz jeśli masz w innych miejscach uzbieraną bazę kontaktową to z zaimportowanego pliku również możesz wysłać zaproszenie do swojego Fan Page.

Druga opcja czyli zaproś znajomych, to jest prosta sprawa, w taki sposób możesz rozesłać zaproszenia do swojego Fan Page osobą, które są Twoimi znajomymi w prywatnym profilu.

Trzeci punkt to jest udostępnianie strony. Polega to na tym, że masz możliwość udostępnić swoją stronę na swojej Osi czasu, na osi czasu znajomego, stronie grupy czy też innej swojej stronie, czyli na innym swoim Fan Page`u, oraz jako prywatną wiadomość.

Te pierwsze trzy opcje są darmowe, kolejna czwarta, czyli utwórz reklamę jest już płatna. Osobiście nie polecam tworzenia reklamy tylko do tego aby zebrać fanów na swojej stronie. Co do reklam na Facebooku są inne znacznie bardziej skuteczne strategie, ale nie o tym będzie dziś mowa.

Kolejna możliwość pozyskiwania fanów jest dla tych, którzy posiadają listę adresową i wysyłają do swoich subskrybentów wiadomości. W wiadomości np. w stopce możesz umieścić adres swojej strony i dopisać „dołącz do mnie na Facebooku”. Nie muszę chyba przypominać, że warto skrócić nazwę swojej strony, aby nie wyglądało to np. tak: facebook.com/pages/przykladowa-strona/6969696969.  

Jeśli posiadasz swoją stronę np. bloga to powinien znaleźć się na nim taki element jak Like Box albo przynajmniej sam przycisk Lubię to.

To są pierwsze podstawowe kroki, które warto wykonać. Teraz dopiero zacznie się cała zabawa z prowadzeniem swojej strony. Twój Fan Page musi być aktywny, a przy tym musi zachęcać fanów do interakcji. To jest zadanie dla Ciebie abyś po persze systematycznie publikował posty. Regularność odgrywa tu kluczową rolę, najlepiej by było raz dziennie umieścić post na ścianie, albo chociaż kilka razy tygodniowo. Ponadto aby była to na tyle ciekawa treść, która zaangażuje fanów do kliknięcia w lubię to, lub udostępnienia dalej albo skomentowania.  

Kolejną rzeczą jest zadawanie pytań, przeprowadzenie mini ankiet, sond, czy wyrażenia opinii na jakiś temat. Ludzie lubią odpowiadać na pytania, a dzięki temu Twój Fan Page zyska na popularności.

Twórz szybkie konkursy, to z pewnością zachęci fanów do zaangażowania się. Po drugie możesz robić cykliczne eventy w ten sposób przyzwyczaisz swoich fanów do tego, że na tej stronie coś regularnie się dzieje i warto często zaglądać.  


Facebook świetnie się nadaje do marketingu wirusowego, wykorzystaj to więc i sam zobacz jakie niesamowite efekty to przynosi.
Zapisz się aby dostać więcej informacji


Zgadzam się z Polityką Prywatności

6 komentarzy:

  1. Nie mam pojęcia o facebooku, dlatego nie rozumiem poniższego zdania. W jaki sposób mogę udostępnić moją stronę na osi czasu znajomego?

    Trzeci punkt to jest udostępnianie strony. Polega to na tym, że masz możliwość udostępnić swoją stronę na swojej Osi czasu, na osi czasu znajomego, stronie grupy czy też innej swojej stronie, czyli na innym swoim Fan Page`u, oraz jako prywatną wiadomość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proste, klikasz w udostępienij stronę, a nastepnie z menu rozwijanego wybierz na osi czasu znajomego i w pierwszej rubryce wpisz nazwę znajomego, u którego chcesz udostępnić swoją stronę.

      Usuń
  2. U mnie tematem zajmuje się agencja z Łodzi, o nazwie Funkymedia. Próbowaliśmy sami zbierać fanów, ale tak naprawdę nie było żadnych efektów. Nie wiem na jakich metodach bazują agencje, ale akurat w tym przypadku to działa. Co więcej - przekierowania z FB faktycznie przeradzają się w zakupy, co ma dla nas szczególne znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak zdobyć fanów na Fan Page`u jeżeli nie ma opcji zaproś znajomych jak jest pokazane na zrzucie ekranu powyżej a jest tylko opcja ZBIERZ PUBLICZNOŚĆ : Zaproś kontakty z poczty e-mail.
    Utwórz reklamę.

    pomóżcie bo jest mi to koniecznie potrzebne.
    z góry dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Facebook jest niesamowitym narzędziem w dobie dzisiejszego świata. Promocja firmy nie musi być trudna i kosztowna! Fanpage na Facebooku jest to pierwszy krok do wkroczenia w świat marketingu internetowego. Autor tekstu świetnie opisał to narzędzie reklamy. dzięki niemu z łatwością możemy dotrzeć do potencjalnych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy artykuł. Przydatne dla każdej firmy, której właściciele chcą zrobić jak najwięcej samemu i jak najwięcej zaoszczędzić. Z reguły będą to mało, często jednoosobowe firmy, albo freelancerzy. Tak czy inaczej takie porady na pewno im się przydadzą i przyczynią do zwiększenia widoczności ich oferty w Internecie, co pewnie przełoży się na zwiększenie liczby klientów.

    OdpowiedzUsuń