10 lut 2012

Wizerunek eksperta

10 lut 2012

Czym jest i do czego służy wizerunek eksperta w marketingu internetowym?

To jest szczególnie ważny temat jeżeli sprzedaje się własne info produkty. Nie wystarczy posiadać wiedzę teoretyczną aby ją przekazywać innym lub też sprzedawać. Bywają takie sytuacje, że ktoś zasłyszy gdzieś np. jak zarabiać pieniądze w internecie i tą wiedzę chcę przekazać czy nawet sprzedać, a tymczasem wszystko to jest wiedza innych. U kogoś to działa, ale dla takiej osoby jest to wiedza teoretyczna, ta osoba sama tego nie doświadczyła, czyli de facto nie ma pojęcia o czym mówi, to nie jest ekspert.


Niestety nie tylko w sieci spotykamy się z czymś takim, ale i np. na uczelni gdzie taki profesor ekonomii przekazuje wiedzę, którą kiedyś zdobył z książek, które prawdopodobnie jeż są nieaktualne, to jeżeli ta osoba mówi np. o spółkach obracających kapitałem np. 10 mln to tak naprawdę nie ma pojęcia o czym mówi. Przekazują tą wiedzę bo im za to płacą i tak tworzą się kolejni ekonomiści. To już kiedyś Jan Pietrzak powiedział, że wystarczy wprowadzić nasz model ekonomiczny w Afryce, to po tygodniu piasku na Saharze zabraknie.

Dobra ale nie o tym chciałem tu mówić. Wspomniałem jedynie o tym aby zwrócić uwagę na podstawową rzecz. Ekspert jest to praktyk, to ktoś kto posiada wiedzę praktyczną zdobytą na podstawie własnego doświadczenia. Co ciekawe jest to też osoba, która popełniła bardzo dużo błędów w danej dziedzinie i dzięki temu mogła osiągnąć cel. Dzięki temu taka osoba posiada w danej dziedzinie wiedzę większą niż 95% osób, wie co działa, a co nie działa i to z własnego doświadczenia.

Korzyści z bycia ekspertem

Nazwisko takiej osoby jest gwarantem wysokiej jakości tego co oferuje. Dzięki temu klienci chętniej kupują produkty oraz korzystają z wiedzy. W ten sposób tworzy się zaufanie. Chętniej kupuje się w sklepie produkt, który już znamy i wiemy, że jest dobry niż coś nowego, co widzimy pierwszy raz na oczy.

Jako ekspert korzystasz też na tym, że inne osoby same Ciebie promują, poprzez to, że mówią o Tobie, wysyłają między sobą linki do Twoich artykułów czy innych materiałów. Mówią o Tobie w różnych miejscach np. na forach tematycznych i poprzez to tworzy się coś na zasadzie marketingu szeptanego oczywiście bez Twojej ingerencji.

Jako ekspert masz również wpływ na odbiorców. Inne osoby liczą się z Twoją opinią, liczą się z Twoimi sugestiami. Dzięki temu rekomendując jakiś nie swój kurs możesz liczyć na dobry odbiór tego ponieważ część ludzi liczy się wtedy z Twoim zdaniem. Jednocześnie możesz powiedzieć, że coś jest nie fajne, nie przynosi ciekawych korzyści i w tym momencie automatycznie część osób będzie miała zastrzeżenia do tego.

W marketingu ważne jest to aby nie konkurować ceną. Z punktu widzenia konsumenta może to jest korzystne ale z Twojego punktu widzenia jako osoby chcącej zarabiać to już nie koniecznie. Budując swoją markę, swój wizerunek jako eksperta możesz się właśnie w ten sposób wyróżnić. Nie musisz się wtedy przejmować walką ceną bo klienci i tak przyjdą do Ciebie ponieważ w ich oczach będzie korzystniej kupić od Ciebie. To co Ty będziesz przekazywać jako ekspert będzie miało większą wartość niż to co oferuje konkurencja.

Kolejna sprawa to jest to, że przyciągasz do siebie ludzi. Tak zwany przyciągający marketing właśnie opiera się na budowaniu własnej marki, własnego wizerunku jako eksperta. To jest ważne niezależnie co robisz, czy prowadzisz sklep internetowy, czy sprzedajesz na allegro, lub sprzedajesz własne info produkty, możesz również uczestniczyć w programach partnerskich albo budować sieć konsumencką w MLM. Za każdym razem wizerunek eksperta działa tak samo, zwiększa Twoją skuteczność i sprawia, że więcej zarabiasz.
Zapisz się aby dostać więcej informacji


Zgadzam się z Polityką Prywatności

0 komentarze:

Prześlij komentarz